Latest Podcast Updates

關於開設部落格的原因 | The Reason why I set up this blog

        一直以來,我從來沒想過自己有一天會來寫部落格(Blog)。或許,我是因為膽怯、害怕或是其他種種的因素而阻礙。

在前期考慮著要寫部落的時候主要是想通過這個渠道和大家分享一些我生活上的大小事。

或許可能真的對妳們來說沒什麽,但在這裏是最好的一個記錄渠道來記錄我的生活。

可能,幾十年後到回來看,都是滿滿的回憶、而他,也將成為我生命中極為寶貴的一件事。

認識我的人都知道,我很愛攝影(這是真的),不過談起攝影我其實不能自稱自己是最專業的。私底下的我不愛輕易和別人交流,可能我身邊人都會知道,我是個活躍於社交平臺的人。

現實生活中,我不太表達、也不知道要怎麽表達我想表達的一件事。
心裏就是有一股膽怯和抗拒在控制著我。

接下來,我會樂於做自己,會在這裏分享更多關於我的一些事、一些看法,甚至是可能一些影評,音樂也說不定。

在這裏有個小小的願望就是希望會有更多人看到這個網頁,然後大家也可以常常光臨我的網頁來做交流。

最近很常在自我反思,在閱讀一些關於生活上還有一些勵誌的文章。時常感到不開心的妳,我想,也非常希望我的文章能夠激勵到妳,雖然我的文筆不是太好,但我在努力著,希望能夠再提升自己的寫作文筆。

由於考慮到我周圍的朋友和讀者未必都看得到中文,所以每一篇文章我都會寫成雙語版滴~~ 
語言排版將分為上面是中文,下面是英文。

最後呢我也的話也不要說得太多了,希望大家能夠享受我的文章,然後可以和我分享妳們的看法,或是有一些意見需要我改進的歡迎留言告訴我,或是私訊告訴我!謝謝每位認真閱讀這篇文章的妳,也謝謝妳們的支持。

妳們的支持就是我的推動力。感恩

如何聯系到我:
INS:@dachrism
Facebook: YL Tan


All along, I never thought that I would write a blog someday. Perhaps, I was hindered by timidity, fear, or other factors.

When I was thinking about writing this  blog in the early stage, the mainly purpose that I think is wanted to share some interesting things in my life with all of you at here.

Maybe someone will thinks that its nothing for them, but for me its the most precious things that records my life ever. I think after a few years when I look back, it's the most value thing that makes me reminisced.

Everyone who knows me knows that I love photography (this is true), but I can’t claim myself as the most professional photographer. Behind the screen, I'm a anti-social person who doesn’t like to simply communicate and get interact with others. People around me might know that I am the most active person on every social platforms, especially Instagram.

In real life, I doesn’t express much to the publics, and I not even know how to express what I'm thinking or what I want to.
There was a sense of timidity and resistance in my heart has keep controlling me.

At here, I will be happy to be myself. I will share more things about me, some opinions, maybe even some movie reviews, and the musics (may take into consideration).

There is a small wish here that I hope more people will see this webpage, and then everyone can visit my webpage often to communicate.

Recently, I often reflect on myself and read some inspirational articles about life. Those who are often unhappy, I hope that my essay will inspire you. Although my writing style is not very good, I am working hard and keep work hard to improve my writing style in the future.

Considering that friends and readers around me may not be able to see Chinese, so I will write a bilingual version of every article~~
Language layout will be divided into Chinese on the top and English on the bottom.

At the end, I don’t have much to say, Hopefully all of you can enjoy my article, and sure you can share your views and opinions with me via the comment section, or you have any comments upon my writing or the websites that I would need to improve, welcome to leave me a message, or leave a private message to my Instagram and tell me! Thank you everyone who read this article carefully, and thank you for your support.

My Instagram is @dachrism

Comments

  1. 加油!你一定可以滴~����

    ReplyDelete
    Replies
    1. 非常感謝您對我們網頁的支持! !

      Delete

Post a Comment

Popular Posts

Drop a Message here - For Job & Collaboration

Name

Email *

Message *